sophie

I MADE A PROMISE THAT I'LL COME HOME SOON
(Ni vet hur bra jag är på att avsluta nåogt jag påbörjat)
Utkast 9/9/14, San Francisco, CA.

Sept, 9. 
Fem dagar kvar.
Att hålla hemligt att jag ska hem om fem dagar istället istället för om tretton är det svåraste jag gjort. Eller, att hålla det hemligt för min bästa vän i hela vida världen är det svåraste jag gjort. I hela mitt jävla liv. När man berättar precis allt för en person, är det ganska svårt att inte bara ringa upp den personen och skrika ut att man kommer hem om mindre en en vecka. Att jag om exakt en veckas tid kan krama sönder henne, så mycket som jag saknat henne under detta år. Fem dagar, hur kan det gå så segt?!??!?!
 
Utkast runt september, 2014. San Francisco, CA. 

 Det märks på oss att vi snart är klara. Ingen säger det, men vi alla vet. Snart. En del har packat i flera månader, några har skickat hem en resväska med föräldrarna som var på besök. Andra försöker fortfarande komma på en lösning till kaoset som pågår i alla våra hjärnor nuförtiden. Även då ingen riktigt vill lämna helt, så har vi förberett oss i flera veckor, ja kanske tillochmed månader. Vi funderar, vad ska vi göra hemma? Kommer vi hålla kontakten? En del kanske gråter redan, de flesta kommer gråta på flygplatserna. Alla undrar vi hur dagen kommer bli. Dagen då vi säger hejdå till det amerikanska livet och går tillbaka till det gamla som var för ett år sedan. Vissa kanske går vidare, andra faller tillbaka i gamla rutiner. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress