sophie

JAG HAR SERIÖSA SÖMNPROBLEM
Om ni tror det är bara sunshine och lyckliga enhörningar som hoppar runt och förgyller mitt liv som resande kan ni ju sluta med det, typ nu. Klockan är närmare fyra på morgonen, och jag har som satt tid att jag ska vara någorlunda redo för dagen runt elva, varje dag. Jag har alltså typ sex timmar på mig att sova. Ungefär som vanligt. Det här händer cirka alltid när jag gör större resor. Jag kan verkligen inte sova. Tankar flyger och planer skapas av sig själva. Jag har alltid svårt att koppla av och stänga av min hjärna när det är dags att lägga mig, men varje gång jag reser så är det fan omöjligt. Wanderlust gånger en miljon, ungefär. Och sånt är ju trevligt, men kanske inte idealiskt mitt i natten. 
 
Men ah, nu ligger jag här. Vaken sjukt mycket för sent än vad jag egentligen borde, men för att vara min dygnsrytm under sommaren så har jag ändå fyra timmar kvar tills jag brukar gå och lägga mig. Det är som att vara jetlaggad från att jobba. Skön jetlag jag kommer ha i Australien. Mmm längtar efter det <3. 

En bild från landsvägen mellan Katrineholm och Nyköping, påväg mot flygplatsen och Polen. Den andra på mig, som ni nog kan se, i Gdansk. Lycklig men, även där, jävligt trött.



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress