sophie

5 SECONDS OF SUMMER // STHLM, GLOBEN
Måste bara få berätta om gårkvällen. Alltså!!!!!!!
Jag är helt sjukt övernöjd med det hela. Jag har alltså sett människorna som förband till one direction tre gånger, en i London när de var pluttisar och jag knappt visste vilka de var och två gånger i LA i slutet av sista touren de gjorde tillsammans. Men detta??? Jag är så chockad typ? Att ha gått från helt nya på stora scener till rätt så vana vid en stor publik och sen till egen anrenaspelning. De har gjort det så bra, allt var så sjukt igår. Bra setlist, bra publik, fyra idioter på en scen. BRA KONSERT.

Det går ju såklart som vanligt när Sofie ska förklara något i skrivande text, typ alltså inte alls. Men det var så härligt, de var så jordnära och man märker verkligen skillnad från supporting act till egen spelning. Detta var så mycket mer vad jag förväntat mig att de ska vara, jämfört med LA i september. Fan så jag är nöjd. Vet inte senast jag kände så mycket lättnad och livslust med allt jobb och framtidsplaner och kaos som pågår i livet. Vill bara krama på dem och ta med dem hem. Så mycket tack till er älsklingar!!!!! (För ja, det läser säkert min blogg och kan svenska. Tackar som påpekar). (Och ja, när Michael kom ut själv och sjöng Warpped around your finger och fortsatte med gitarr gick jag sönder i så många bitar att jag nog aldrig kommer hitta alla igen. Tack igen.)

Här får ni lite halvcrappy bilder som tack för ni läste min halvt osammanhängande text. Puss på er. 

 
Paulina

Var också där och satannnn vad bra dom var! Det var första gången jag såg dom live, och det märks verkligen hur musikaliska dom är och mycket dom har jobbat. Det finns ju en hel del artister och grupper som inte alls låter bra live.

Wrapped Around Your Finger är min favoritlåt, så jag är så himla glad att dom spelade den!

Svar: Åh men ja!!! Stod hela spelningen och var helt over the moon hur grymma de är. Älskar Calum's basslingor som inte finns med på skiva! De blir bara bättre ju fler gånger man ser dem, kommer aldrig tröttna. (Måste förövrigt bara tillägga hur otroligt avundsjuk jag är på ditt hår)
sophie

Paulina

sv; Får förhoppningsvis lite bättre platser nästa gång! Vad jag gillade var att folk var relativt tysta när de pratade, så är det inte på alla konserter utan folk bara skriker utan att lyssna på vad de som spelar säger. Plus att alla sjöng med och dansade etc. Så himla härlig publik!

Tack så himla mycket btw! Jag har tråkigt nog tänkt lämna den alternativa hårvärlden och gå tillbaka till att bli blond inom kort.

Svar: Eller hur, publiken var verkligen en av de bättre jag vart med om!
Synd! Fast förstår dig, är där och velar nåra gånger om dagen jag med haha.
sophie

Hilda

Åh, det här är sjukt coolt. Jag såg dem också under turnén med One Direction förut, önskar så mycket att jag hade kunnat se dem i Globen men hade en massa annat inplanerat innan så jag kunde inte gå. :( tack för dina bilder och texten, de gjorde verkligen att jag kunde drömma lite om hur det var trots att jag själv inte kunde vara med. <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress