sophie

match #4
 
Område: San Francisco, California
Familj: Mamma, pappa, två tjejer 3 och 1 år
Övrigt: Familjen gillar att göra saker tillsammans, vill att au pairen ska vara en del av familjen men samtidigt ha ett aktivt liv med vänner och andra aktiviteter. Stort plus; dom vill gärna att jag fortsätter att dansa och utvecklas inom dans när jag är i usa. Helt underbart! Dessutom har familjen connections till Sverige och är delaktiga i en del svenska aktiviteter. (finns mycket av det i San Francisco!) 
 
Sååå, det här är min sista matchning i matchingsprocessen. Varför? FÖR JAG SKA TILL SAN FRAN BABY! Igår fick jag ett samtal från usa då dom frågade om jag ville matcha med den här familjen och jag sa ju ja, såklart! Jag och familjen har mailat och skypat i lite mer i en vecka och jag tycker så mycket om dom! Både barnen och föräldrarna verkar helt underbara människor och jag känner mig nästan inte alls rädd för att åka dit. Dessutom, det är ju California. Bara Florida var högre upp på min stat-lista så jag kan ju säga att jag är ganska lycklig med placeringen. 
Jag fick ett avresedatum också, den 2 september (EXAKT SJU MÅNADER KVAR) lämnar jag arlanda och Sverige för först några dagar i New York och sen ett helt år i San Francisco. Nu är det på riktigt, och ingen kan vara gladare än mig just nu!
Linn

Gud vad spännande! jag åker till Italien om 2 veckor och påbörjar mitt år som Aupair där. Min bästavän åker också till san Francisco som aupair i början av maj! :) Lycka till!

Louise Johansson - Blivande au pair i NJ

Roligt!! :) Familjen verkar ju kanon av det du har skrivit :)

Linn

Hej, vad kul att du ska åka iväg som au pair!! och att få åka till Cali också!! Jag ska också ge mig iväg till/efter sommaren, är just nu inne i matchningsprocessen :)

malin

Jag bodde i Californien förra året och pluggade där, SF är en av de bästa städerna alltså, you're gonna love iiit!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress