sophie

JORDGUBBEPLOCK

 En lat lördag, det är nästan semester och solen lyser över Katrineholm. Finns det en bättre dag för att plocka jordgubbar? Haha, vilken otroligt lame inledning, med den stämmer iallafall! Jag nämnde att jordgubbar skulle vara gott, och i nästa sekund var jag och mamma i bilen påväg ut till Björkvik för att plocka några rackare. 

Till en början var det jättekul, men jag kom ganska snabbt på att äta är bättre än spara och tröttnade därför rätt snabbt på att samla ihop bär (Sofie, tre år). Fick iscensätta sista bilderna för att jag ville glänsa lite, heh. Hursom så var det ändå en riktigt mysig osnabb-aktivitet-på-en-sölig-dag-grej, jag fick med mig ungefär tre liter jordgubbar hem i min hink, och fem i  min mage. Tjejen här är nöjd! 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress