sophie

SANTA BARBARA
Min resa började inte bra, för tidigt på fredagsmorgonen. Åkte med min värdfamilj till flygplatsen, vi var försenade och när jag väl kom fram till min shuttle som skulle ta mig till gaten var den också försenad. Springer in på flyget fem minuter innan det ska ta av och så visar det sig att vi är försenade med en halvtimme. Bara att vänta! Kom iväg till sist och i en timme senare landar en trött, stressad och hungrig Sofie. Flög detta plan förövrigt, var typ jag och tjugo andra personer. 


Zach jobbade halva dagen så jag gjorde det bästa av situationen; tog hans bil och körde ner till havet. Helt ok fredagsförmiddag! 

Eftermiddagen spenderade vi till att fixa brädor! Det är ju sånt man gör när man är surfare och ledig, var helt normalt för mig. (Antal amerikanska killar i huset som gillade min tröja: noll av fem möjliga) 

Vi hade typ tjugofem grader.

På kvällen blev jag meddragen på äkta amerikansk hike, upp till bergen i Santa Barbara för att se solnedgången. Efter det åkte vi på pig party (?!) där några hade grillat en hel gris och gjort massa mat. Otroligt amerikanskt! 
 
Lördagen fick jag lära mig att surfa! Typ. Såg mest ut såhär.

Ibland såhär. 


På söndag gick vi upp tidigt (klockan åtta, Sofie sov elva timmar och mördade alla när hon gick upp) för att åka till ett surfarställe/camping. Alltså, kan någon skjuta mig så fint det var eller? 

Vi spenderade hela dagen vid havet, fanns ingen mobilservice eller folk som bodde i närheten alls ("Men Sofie, huuuuuur kan du åka ut med två killar mitt ute i ingenstans?!??!?!?" Ja mamma, jag tänker på dig). Kontraster till San Francisco, verkligen! Vi såg solnedgången, grillade och drack öl. Jag hade det bra. 

Sista dagen i sommarstaden bjöd på riktig surfing. Var åskådare och dog åt alla som var ute i vågorna, cirka tre meter höga. Dör nu igen när jag tänker på det, men jävligt kul att se hur det verkligen går till i verkligheten! 

Bye bye Santa Barbara, see you soon! (Helt seriöst, bästa staden. Vet, säger det om alla stäer jag åker till men seriöst nu.) 
 
 
Så ja, jag har haft en skapligt kul helg! Kan omöjligt skriva ut allt här då det skulle bli en uppsats istället för blogginlägg, vilket detta verkar bli ändå. Men, sammanfattningsvis en av de bästa helgerna under mina nästan fem månader här i USA! 
malin

där spenderade jag 1,5 år ... fantastiska santa barbara! verkligen bäst.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress