sophie

MIN DAG
jag brukar inte blogga om direkt vanliga dagar, men det här är då inte heller en helt vanlig dag. Idag har det vart runt trettio grader här i San Francisco, vilket är otroligt ovanligt för att vara här. Idag har jag vart glad, med andra ord. Älskar att gå ut när det är varmt ute, speciellt på morgonen och kvällarna när man kan känna värmen utan att den är slående eller helt obvious utan bara sådär mysig. Det luktar så gott på natten också när det är varmt ute. Så ja, jag vet utan att tveka att jag någon gång i livet vill bo på ett sommar-året-runt ställe. Då är jag lycklig. 
 
Annars idag har jag jobbat, suttit ute i solen och bara njutigt. Seriöst kan ej förklara hur mycket jag älskar värmen, och jag tror jag älskar den ännu mer för att jag vet att den troligtvis kommer försvinna tll helgen igen. Just nu, fem i elva på kvällen, är det nitton grader. Imorgon ska det bli tjugotvå redan vid nio-tio och högsta är trettotvå. Sedan går det bara neråt och på lördag ligger det på sexton igen. Det är hemskt. 
 
Jag var förövrigt och kollade på bio idag, jag och Emelie såg "the other woman". Alltså, seriöst har inte garvat så mycket åt en film på riktigt länge. Den var superbra! Tycker om att gå på bio här, det är mer avslappnat (och billigare) än i Sverige.

Här är jag, mina puffiga ögon (pollen eller något sådant, älskart ju) och min söööööta klänning. Gillar denna.

Tyckte den gick bra ihop med mitt nagellack, så var tvungen att ta kort. Mint candy apple heter det, dör av bara namnet.
 
Står och väntar på Emelieeee.

MIssion disctrict.

Här är "den lilla popcorn-hörnan". Good one, USA.


När vi åkte hem hade city hall klätt upp sig i Sveriges färger, not sure why. Men jag skulle gissa på att det är en hyllning til oss svenskaau pairer här i stan. Helt klart. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress