sophie

FRAMTID OSV IGEN
Det blir mycket snack om framtiden, det är ju kanske inte så konstig då nutiden jag lever i håller på att ta slut. Jag hade ett helt år planerat och framlagt, med jobb och boende och saker att göra. Jag har endast fyra månader kvar av de tolv nu, det är okej att börja planera vidare nu. 
 
Dock har jag ingen aning om vad jag vill göra?? Jag och Ulrika har en idé om att resa i Europa till våren, men på senaste tiden har vi också börjat fundera på Australien. Det hade ju vart riktigt härligt! Tänk er att åka runt där och göra och upptäcka en massa saker i några månader. Skulle ju inte sitta så fel.
 
Men vad jag vill göra när jag kommer hem direkt nu, det vet jag inte. På ett sett vill jag ju bo hemma, spara pengar och umgås med alla jag saknat här i USA. Men samtidigt vill jag inte spendera tid på att bo i Katrineholm och hata vintern som jag redan gjort nu i nitton år typ. Jag skulle vilja flytta ner till södra Europa och jobba/bo där under vintern, samtidigt som jag tjänar pengar (känner hur hela planen är full med hål och aldrig skulle hålla redan här), förstå vad härligt. Vara nära hemma, men samtidigt slippa den äckliga vintern vi har i Sverige. Skulle gärna flytta ner till Spanien. 
 
Så ja, min närmsta framtid är lite blurrig och kaosig. Vi får se vad det blir av det! Lär väl bli ett par månader hemma iallafall, kanske. Måste ha ett jobb. När fan ska man söka, vart ska man söka? Ingen som har ett jobb liggandes åt mig där i kholmstrakterna...?

Mitt fina Stockholm, dig ska jag då allt besöka några hundra gånger innan jag jag flyr landet igen! 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress