sophie

Big day // pepp på livet
 
+ USA 133 dagar
 
Vart tog alla andra dagar vägen?! Sist jag kollade var det runt 150 dagar till Boys i Stockholm, 200 dagar till studenten, ovetande dagar till jag äntligen får se mina fina aussie boys. 
Fyfasen vad maj/juni kommer vara bra månader, längtar som en gris.
Kommer ihåg när det blev klart att 1D tar TMH tour hit till Sverige, hur jag gick på fucking moln i flera dagar. När jag fick min värdfamilj och avresedatum, då jag äntligen vågade berätta för alla att jag hittat just den där familjen som jag så gärna ville tacka ja till. Det var fasen ren glädje, hade inte ens vågat berättat för några andra än mamma, pappa, lillebror och blueyee för jag var så rädd att jag inte skulle få min SF-familj ifall jag berättade. Hahaha, patetiskt? Vi matchade iallafall och här sitter jag, lycklig med en värdfamilj jag träffar om 136 -ish dagar! (Oklart när jag lämnar au pair school...?)
Jag kommer också ihåg (för typ tre veckor sedan....) hur mycket jag skrek och dampade när jag gick in på janoskians heat map och upptäckte att STOCKHOLM var unlocked. Fick inte ens ihop ett normalt sms till Emelie, oh shit. 
Jag ska också klämma in en resa till Helsingborg/Köpenhamn med mamma, det är tradition att vi åker, bara hon och jag, på kristi-helgen. Kommer sakna det när jag är i USA, that's fo sure. 

Annars har jag också en hel del som ska läggas till i listan. Smultronstället öppnar om en vecka, balen, jag och ett gäng ska upp och se Hammarby-Assyriska (bästa matchen) om två veckor, det blir tältning med Katrineholms studenter, brännbollsturnéring och en jävla massa studentfester. Jag ska sommarjobba, försöka klämma in Bråvalla festivalen för att se Green Day och All Time Low, gå igenom massa papper inför USA, åka till ambassaden, försöka få in en liten resa, Katrineholmsveckan och så ska jag ju leva lite själv också. 
Ibland undrar jag seriöst varför jag klagar på mitt liv. Jag har nu fyra månader att leva livet med mina bästa vänner och familj, göra en hel del roligt som jag älskar. Jag har ett sommarjobb så jag kan tjäna pengar och spara till USA så jag kan resa runt där lite när jag är ledig, jag har nästan ingenting i skolan vilket gör att jag kan njuta av sista tiden i skolan och jag har framför allt ett jobb och någonstans att ta vägen i höst. Jag får leva min dröm att bo och jobba utomlands, leva något annat än Sverige. Alltså vafan jag älskar mitt liv och det är så grymt jävla nice!

MVH nöjd, nöjd, nöjd; tjejen här är riktigt nöjd
Johanna

åh, det var inte bara jag som höll min värdfamilj lite hemlig! Var sååå rädd att de inte ville ha mig och ju mer jag pratade desto mer kände jag att jag verkligen ville dit, så jag var rätt tyst istället :) var nog ingen som kunde ana att jag hade hittat DEN, förutom familjen då :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress